Известие

Collapse
No announcement yet.

Връзване на кабелите за свещи 147 TS

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от AnastasKOSTOV-REX Покажи съобщение
    Пффффффффффффф.Шшшшшшшшшш.Стига бе!Сопри се малко!Виждам,че имаш неистово желание за изява с постовете си,ама и външни хора влизат тук и ни четът.
    Айде няма да се заяждам.Ма да те питам.Ко ще и "много да впръска",тва "впръсканото" с кво ще "доизгори"?Имаш "впръскано",имаш примерно (как да го нарека) искра или 180 градуса аванс или явна неграмотност при поставянето на кабелите.Ма няма ли да липсва нещо за "изгарянето на саждите" а?
    Тук съм влезнал да обсъждам, казвам какво мисля и чакам смислени отговори, а вие се подигравате.
    Това е публикация на Фиат от навремето, когато са направили 16V TS:
    ..... Both of the plugs fire on compression and on the exhaust stroke, due to
    the way in which the coils are paired (1&4 and 2&3).....

    Никой не ми обясни смислено идеята, нито пък кюмбетата как работят във връзка с TS.
    Oem, на твоето мнение съм. А да - защо 156 CF3 са вързани 1 с 4 и 2 с 3?
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #17
      Май никои не познава верния отговор Я някой логично наистина да обясни защо ще стане проблем ако от ЦФ3 се пренаредят кабелите като на ЦФ2. Къде точно ще е проблема? Нещо се надлъгвате тука един друг и верния отговор пак го нема.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #18
        Искам да напомня нещо, което сякаш не вземате впредвид при разсъжденията. А именно - когато имате бобина, която пали свещите само на един цилиндър, то тя произвежда по един високоволтов импулс на всеки 2 обората на коляновия вал. Когато имате бобина, която пали едновременно свещите на 2 цилиндъра, то тя произвежда по един високоволтов импулс на всеки 1 оборот на коляновия вал. А това означава 2 пъти по-често.
        Сега да си припомним и как точно работи една бобина:
        През цялото време, когато не трябва да има искра на изхода и, на първичната намотка се подава постоянно напрежение 12V. През това време в магнитопровода се запасява магнитна енергия. Когато трябва да се произведе искрата, се прекъсва напрежението на първичната страна и в този момент запасената магнитна енергия за много кратък момент се трансформира в електически импулс в високо напрежение на вторичната страна.
        Колкото по-малко време трае този цикъл, толкова по-малка е и запасената магнитна енергия, респективно искрата е по-слаба.

        Накратко обяснението е, че бобина, която не е сметната да работи на такава честота (двойно по-висока), при високи обороти дава лоша искра. Оттам - лошо изгаряне и пукане в гърнетата.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          тука ми се струва че повечето не знаят какво е wasted spark - тоест не си познават колите . типичната система от този тип мята едновременно искра на 2 цилиндъра като единия е в такт горене , а другия - изхвърляне на изгорелите газове
          точка

          Comment


          • #20
            Аз не съм чел много внимателно но оставам с впечатление че ако на CF-3 му се вържат свещите както на CF-2 просто няма да работят малките свещи ще работят но точно кокато не са нужни.
            Компа на ЦФ-3 подава един сигнал за 2 оборота.Като се кръстосат кабелите както на ЦФ-2 кой ще го накара да дава сигнал към бубините на всеки оборот на коляновия вал. Отговора е никой.
            156 1,8 ТS 99
            Nissan Murano 2005

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Искам да напомня нещо, което сякаш не вземате впредвид при разсъжденията. А именно - когато имате бобина, която пали свещите само на един цилиндър, то тя произвежда по един високоволтов импулс на всеки 2 обората на коляновия вал. Когато имате бобина, която пали едновременно свещите на 2 цилиндъра, то тя произвежда по един високоволтов импулс на всеки 1 оборот на коляновия вал. А това означава 2 пъти по-често.
              Сега да си припомним и как точно работи една бобина:
              През цялото време, когато не трябва да има искра на изхода и, на първичната намотка се подава постоянно напрежение 12V. През това време в магнитопровода се запасява магнитна енергия. Когато трябва да се произведе искрата, се прекъсва напрежението на първичната страна и в този момент запасената магнитна енергия за много кратък момент се трансформира в електически импулс в високо напрежение на вторичната страна.
              Колкото по-малко време трае този цикъл, толкова по-малка е и запасената магнитна енергия, респективно искрата е по-слаба.

              Накратко обяснението е, че бобина, която не е сметната да работи на такава честота (двойно по-висока), при високи обороти дава лоша искра. Оттам - лошо изгаряне и пукане в гърнетата.
              Част от разсъжденията са ти верни, но бобините за 156 и 147 са еднакви и нямат общо оборотите. Днес сутринта разговарях с човека, който най-много знае за групата фиат и колите (без имена) и има достатъчно достъп до информацията от създателя на колите. В първия момент и той каза, че няма проблеми. Но като му подсказах, че става въпрос за разлика в централите М1.5.5 и 7.3.1 веднага се досети и каза, че не е желателно. При М1.5.5 всяка бобина се управлява от отделен транзистор, но два по два транзисторите се отпушват едновременно - т.е. един вид бобините на 1 и 4, на 2 и 3 работят едновременно в паралел и праскат по искра на оборот. При 7.3.1 има разлика с цел подобряване режима на работа - т.е. всяка бобина си се управлява от отделен транзистор, но тук вече транзисторите се управляват поотделно (самостоятелно) от централата, която следи горната мъртва точка на всеки цилиндър поотделно. И затова като изпържиш рязко колата се получава все едно, че рабитиш на две свещи с разминаваща се искра - от там и пукането. Възстанових системата и пукането изчезна.
              Но пак повтарям - това се получава само при високите обороти е екстрени форсирания. А това изпълнение е с цел оптимизиране режима на двигателя и по-доброто изгаряне
              Oem - това е верният отговор
              Last edited by NightRider; d.m.y г., 12:33. Основание: Уточнение
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #22
                От части е така. Всичко е долу горе така, само че при ЦФ3 кабелите са ти навързани така, не за да има има по оптимизирана работа, а защото в тази система вече имаш следене на горивния процес във всеки цилиндър или иначе казано "misfire detection" следене скоростта на всяко едно от буталата, също така и "knock recognition signal" за всеки един цилиндър и управление на аванса на запалването за всеки един цилиндър поотделно. За това като вържеш кабелите като на CF2 във високи обороти когато имаш чукане от детонационно горене да речем в 1-ви цилиндър при следващия сигнал аванса ще бъде върнат с нужните градуси спрямо 4-ти цилиндър където е ецу-то не е получило сигнал за детонация. От там и разминаване на искрите на двете свещи в цилиндъра.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                  Част от разсъжденията са ти верни, но бобините за 156 и 147 са еднакви и нямат общо оборотите. Днес сутринта разговарях с човека, който най-много знае за групата фиат и колите (без имена) и има достатъчно достъп до информацията от създателя на колите. В първия момент и той каза, че няма проблеми. Но като му подсказах, че става въпрос за разлика в централите М1.5.5 и 7.3.1 веднага се досети и каза, че не е желателно. При М1.5.5 всяка бобина се управлява от отделен транзистор, но два по два транзисторите се отпушват едновременно - т.е. един вид бобините на 1 и 4, на 2 и 3 работят едновременно в паралел и праскат по искра на оборот. При 7.3.1 има разлика с цел подобряване режима на работа - т.е. всяка бобина си се управлява от отделен транзистор, но тук вече транзисторите се управляват поотделно (самостоятелно) от централата, която следи горната мъртва точка на всеки цилиндър поотделно. И затова като изпържиш рязко колата се получава все едно, че рабитиш на две свещи с разминаваща се искра - от там и пукането. Възстанових системата и пукането изчезна.
                  Но пак повтарям - това се получава само при високите обороти е екстрени форсирания. А това изпълнение е с цел оптимизиране режима на двигателя и по-доброто изгаряне
                  Oem - това е верният отговор
                  Да разбирам, че твоят двигател е с M 7.3.1 и ти си пробвал да размениш кабелите на малките свещи между цилиндри 1 - 4 и респективно 2 - 3 ?


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    От части е така. Всичко е долу горе така, само че при ЦФ3 кабелите са ти навързани така, не за да има има по оптимизирана работа, а защото в тази система вече имаш следене на горивния процес във всеки цилиндър или иначе казано "misfire detection" следене скоростта на всяко едно от буталата, също така и "knock recognition signal" за всеки един цилиндър и управление на аванса на запалването за всеки един цилиндър поотделно. За това като вържеш кабелите като на CF2 във високи обороти когато имаш чукане от детонационно горене да речем в 1-ви цилиндър при следващия сигнал аванса ще бъде върнат с нужните градуси спрямо 4-ти цилиндър където е ецу-то не е получило сигнал за детонация. От там и разминаване на искрите на двете свещи в цилиндъра.
                    Е, така е. Ама няма само аз да пише, че ми се откачи ръката. Сега вече на всички трябва да им е ясно. А и ти го написа научно, а аз - за простосмъртни
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • #25
                      Но това същото разминаване на искрите си го има и при ЦФ2 Те си гърмят в гърнетата по подразбиране

                      За това по принцип на ТС-а цф2 е по-добре да му се сложат кабели от цф3. По-стабилно работят така и по-добре харчат, и въобще по-добре си е.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        Но това същото разминаване на искрите си го има и при ЦФ2 Те си гърмят в гърнетата по подразбиране

                        За това по принцип на ТС-а цф2 е по-добре да му се сложат кабели от цф3. По-стабилно работят така и по-добре харчат, и въобще по-добре си е.
                        Еее де - при М1.5.5 двете бобини работят в абсолючен паралел - базите на транзисторите им са вързани към един пин на процесора и няма разминаване, а при 7.3.1 - на различни.
                        Я по-добре обясни понаучно му работата на с-мата с "бидоните"

                        ---------- Post added at 13:23 ---------- Previous post was at 13:21 ----------

                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Да разбирам, че твоят двигател е с M 7.3.1 и ти си пробвал да размениш кабелите на малките свещи между цилиндри 1 - 4 и респективно 2 - 3 ?
                        Мдааа, направих го , ама съвсем не отчетох различността на централите
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                          Еее де - при М1.5.5 двете бобини работят в абсолючен паралел - базите на транзисторите им са вързани към един пин на процесора и няма разминаване, а при 7.3.1 - на различни.
                          Я по-добре обясни понаучно му работата на с-мата с "бидоните"

                          ---------- Post added at 13:23 ---------- Previous post was at 13:21 ----------


                          Мдааа, направих го , ама съвсем не отчетох различността на централите

                          E - това не означава ли, че в резултат на размяната на кабелите винаги, когато трябва да се възпламени сместта, искра произвежда само голямата свещ?

                          Т.е запалването е доста по-некачествено и при високи обороти се случва и изобщо да не се възпламени на моменти. А резултатът = детонации.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                            Еее де - при М1.5.5 двете бобини работят в абсолючен паралел - базите на транзисторите им са вързани към един пин на процесора и няма разминаване, а при 7.3.1 - на различни.
                            Я по-добре обясни понаучно му работата на с-мата с "бидоните"[COLOR="Silver"]
                            Пак не си сигурен май кое как работи. Някой ти е казал нещо и айде Ще ти дам един отворен М1.5.5 да ми проследиш кое на кой пин отива на процесора (няма връзка с темата, но просто този аргумент е несериозен).

                            Какво имаш предвид "бидони"? Бидоните с джибрите, с киселото зеле или с кое?
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                              Пак не си сигурен май кое как работи. Някой ти е казал нещо и айде Ще ти дам един отворен М1.5.5 да ми проследиш кое на кой пин отива на процесора (няма връзка с темата, но просто този аргумент е несериозен).

                              Какво имаш предвид "бидони"? Бидоните с джибрите, с киселото зеле или с кое?
                              Така така........бавно и славно се ражда истината


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                                Пак не си сигурен май кое как работи. Някой ти е казал нещо и айде Ще ти дам един отворен М1.5.5 да ми проследиш кое на кой пин отива на процесора (няма връзка с темата, но просто този аргумент е несериозен). Има връзка

                                Какво имаш предвид "бидони"? Бидоните с джибрите, с киселото зеле или с кое?
                                Aбе катализаторите. Личи си, че вече си на друга вълна
                                Давай отворения. Ти сам каза, че на CF2 не се следи всеки цилиндър, а са на двойки. Един пин е образно казано - казах го ясно, че бобините работят в паралел, без разминаване, каквото има при 7.3.1.
                                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                                156 1.8TS 16V (01.2001)
                                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                                0879369082

                                Comment

                                Working...
                                X